بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین دستگاه سه‌بعدی قلب با حمایت هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر فقیهی شیراز
تاريخ : بيست و دوم آذر 1404 ساعت 15:04   کد : 5192
با تلاش دانشگاه علوم پزشکی شیراز و حمایت مؤثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، پیشرفته‌ترین دستگاه ابلیشن سه‌بعدی قلب در مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر فقیهی شیراز راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید؛ که اقدامی مهم در راستای ارتقای سطح خدمات تخصصی قلب در کشور است.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر فقیهی، مشاور معاون درمان دانشگاه گفت: این دستگاه ارزشمند خدمات تخصصی در حوزه تشخیص و درمان آریتمی‌های قلبی را در اختیار بیماران قرار می‌دهد.

دکتر «امیررضا دهقانیان» ضمن اعلام این خبر گفت: راه‌اندازی دستگاه ابلیشن سه‌بعدی در بیمارستان شهید دکتر فقیهی گامی بزرگ در ارتقای خدمات درمانی بیماران قلبی است.

وی افزود: این اقدام با حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وزارت بهداشت و هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی، انجام شده و نقش مهمی در کیفیت درمان بیماران مبتلا به آریتمی‌های قلبی خواهد داشت.
همچنین رئیس بیمارستان شهید دکتر فقیهی، در خصوص کاربرد این دستگاه گفت: دستگاه ابلیشن سه‌بعدی برای تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به آریتمی‌های قلبی طراحی شده است.

دکتر «وحید زنگوری» افزود: با استفاده از این فناوری پیشرفته می‌توان کانون‌های اضافی ایجادکننده تپش‌های غیرطبیعی قلب را به‌صورت دقیق شناسایی و از بین برد، در حالی که تشخیص محل دقیق آریتمی در گذشته با دشواری‌هایی همراه بود، اکنون با توانایی تصویربرداری و نقشه‌برداری سه‌بعدی قلب، خطاها تا حد زیادی کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: این دستگاه از پیشرفته‌ترین نمونه‌های موجود در جهان به شمار می‌رود و راه اندازی آن در یک مرکز دولتی نقطه عطفی در درمان بیماران مبتلا به بی‌نظمی ریتم و تپش‌های ناگهانی قلب محسوب می‌شود.

به گفته دکتر زنگوری بهره‌گیری از این فناوری موجب افزایش دقت در روند درمان و کاهش احتمال بازگشت مشکل در بیماران خواهد شد.